تورم بعد از عمل جراحی شکم، که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود، مسئله ای است که بسیار رخ می دهد. مدت زمانی که تورم بعد از عمل جراحی شکم طول می کشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. درک اینکه چرا تورم رخ می دهد ممکن است به شما کمک کند تا از نظر ذهنی بهتر آماده شوید و انتظارات واقع بینانه تری برای بهبودی و نتایج خود داشته باشید.

 

تورم بعد از ابدو

آیا تورم بعد از تامی تاک طبیعی است؟

تورم در ناحیه شکم کاملا طبیعی است و پس از انجام عمل جراحی شکم قابل انتظار است. در این ناحیه از بدن، رگ های خونی و رگ های لنفاوی به عنوان سیستم تخلیه مایعات عمل می کنند. در حین انجام عمل شکم، این عروق بریده می شوند. به همین دلیل، بدن مایعات را در این ناحیه بسیار کندتر خارج می کند و در نتیجه تجمع مایع به نام ادم یا تورم ایجاد می شود.

تورم معمولاً در بدترین حالت خود در 2 ماه اول پس از عمل جراحی شکم است، اگرچه همه افراد کمی متفاوت هستند. همانطور که بدن رگ های خونی و لنفاوی را ترمیم می کند، تورم باید همچنان برطرف شود. تکمیل این روند بهبودی ممکن است تا یک سال یا بیشتر طول بکشد، بنابراین مشاهده تورم جزئی در آن زمان معمول است.

میزان تورم تجربه شده پس از عمل جراحی شکم نیز می تواند بسته به طرح درمانی که انتخاب می کنید متفاوت باشد. یک مینی تاک شکم یا تامی تاک بدون تخلیه معمولاً زمان بهبودی و تورم کمتری نسبت به تامی تاک سنتی دارد. از طرف دیگر، افزودن لیپوساکشن به شکم می‌تواند باعث ایجاد تورم در سایر نواحی بدن نیز شود.

 

تورم بعد از ابدو

تورم می تواند در طول روز نوسان داشته باشد؟

پس از کاهش تورم اولیه، تورم جزئی ادامه می یابد و می تواند تحت تأثیر فعالیت روزانه شما قرار گیرد. این به این دلیل است که جاذبه دوست شما نیست. به عنوان مثال، ایستادن طولانی مدت می تواند تورم شکم را افزایش دهد، اما معمولاً پس از یک خواب خوب، این تورم کاهش می یابد. هنگامی که ورزش را شروع می کنید، ممکن است پس از تمرین متوجه افزایش تورم نیز شوید.

 

تورم بعد از ابدو

نکاتی برای کمک به کاهش تورم

اگرچه تورم بخشی طبیعی از روند بهبودی است، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش شدت آن انجام دهید.

بهترین کاری که می توانید برای کمک به به حداقل رساندن تورم انجام دهید این است که دستورالعمل های پس از عمل برای بهبودی شکم را دنبال کنید. به شما آموزش داده می شود که در چند هفته اول لباس فشرده بپوشید. سایر نکات برای کمک به کاهش تورم عبارتند از:

  • استراحت زیاد
  • هیدراته ماندن
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم و کم سدیم
  • بالا بردن ساق پاها

منبع: https://drnaseryahoo.com/abdominoplasty/